Är du fast i ekorrhjulet?

Kugghjulen snurrar fortare och fortare i det maskineri vi kallar samhället. Mekaniken mal på, motorn ryker och skakar och mitt i allt detta ska vi människor hinna leva goda och drägliga liv. Helst utan att ta skada av stressen och kraven i vår samtid.

Jag försöker ofta hitta nya sätt att hoppa av karusellen, steg för steg och bit för bit. Idag hoppade jag av ganska många bit (en term för en viss mängd data) när jag bestämde mig för att bara kolla min epost tre dagar i veckan. Resten av tiden ska jag strunta i om folk vill mig nåt. Butiken är stängd och jag öppnar den när jag själv får lust. Irriterande? Säkert! Bryr jag mig? Ja, jag bryr mig om min hälsa och att hålla stressnivåerna nere.

Så logga ut…
Andas….
Njut….
Du måste inte stå i givakt 24 timmar om dygnet!

Gött

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

