Jubileum!

Jubileum…
Den 4:e december för ganska många år sedan låg min mamma Fräähsen och hade värkar. Ja folksens, det var den dagen då jag först såg världens ljus! Eller nja, ljus och ljus… det var ju ändå mitt i vintern och, som alla vet, var vintrarna strängare förr. Och fyllda med vargar som gnagde i stugknutarna. Trots forntidens vedermödor lyckades jag växa upp till den ståtliga karl ni känner och älskar idag 😉

När man kommer upp en  bit i ålder så känns det där med födelsedagsfirande lite futtigt så jag bestämde mig helt enkelt för att ha ett jubileum varje år i stället. Det skänker liksom lite mer glans och värdighet åt tillfället ni vet. Anyways, min fina man och min fina svärmor gick samman i hemlighet och bakade en tårta som jag sent ska glömma, naturligtvis komplett med kronor och ärtor (av marsipan dock). Den var inte bara fin, den var god också 🙂

IMG_4303

Tralala

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

8 reaktioner på ”Jubileum!

  1. Ping: Svensk skola – ett enda stort dagis? | Nemokrati

  2. Ping: Lite diverse | Hermeticon

  3. Ping: Och så | Zen to the Bones

  4. Ping: joo | bossesattva

  5. Ping: absolut | The Movement Grimoire

  6. Ping: Björklund vill höja kunskapskraven för lärare – varför sänker han dem då drastiskt? | Nemokrati

Kommentera artikeln

