Frågan är väl egentligen: Vem vill du ha?

Solen skiner så vackert på de gröna gräsmattorna och det är ljust och luftigt ute. Precis anti-tesen av min föreställning om vintern. Idag sitter jag med kaffekoppen och laddar upp dokumentationsmaterial från mitt pågående mastersprojekt till datorn: filmsnuttar, ljudfiler, röstmemon. Det tar sin lilla tid att sammanställa men det känns skönt att se att jag faktiskt gjort en hel del under mina ett och halvt år på Högskolan för Scen och Musik. Eftermiddagen kommer vigas åt rep inför morgondagens julkonsert där vi medverkar med ett härligt bisarrt nummer med kimonos, glitter och gala. Jorå, det är julglamour så det förslår!

Nu över till nåt helt annat:
Aftonbladet meddelar idag att de stora partiblocken nu tävlar om DIG medelinkomstkvinna. Reinfeldt och Löfven ”vill ha dig”. Det är väl underbart att få vara så eftertraktad av dessa höga herrar? Den viktiga frågan är väl ändå: Vem vill du ha? Jag är ju varken kvinna eller medelinkomsttagare (som kulturarbetare är jag dömd att framsläpa mitt liv som högutbildad låginkomsttagare) så jag kanske inte borde ha någon åsikt i frågan men det slår mig att båda dessa alternativ ter sig ganska oaptitliga. Ett är dock säkert. När jag går till valurnan är jag beredd att rösta på vad som helst för att inte Alliansen och SD ska stärkas politiskt. Jag kan erbjuda min ena arm eller ett skålpund kött från övriga delar av kroppen för att slippa den inhumana nedåtgående spiral som dagens politik har urartat i. Ta fram ärtrören kamrater och placera en välriktad ärt-snärt i maktens sittfläsk!

 En annan härlig nyhet som ni kan glädjas åt denna måndag:

Den nyliberalistiska indoktrineringen av våra medborgare fortsätter! I lågstadiet bedrivs undervisning med hjälp av boken ”ledaren i mig” som skrivits av mormonen Stephen R Covey. Han är tidigare känd för böcker om effektivisering och ledarskap enligt robust amerikansk modell. När en sjuårig ängel kommer hem till sina föräldrar och säger saker som ”Mamma, man ska vara proaktiv. Reaktiv är dåligt”, ja då börjar protesterna, med rätta, att välla in. Jösses gott folk! Låt ungarna slippa bli entreprenörer i en ålder av åtta år. Tusan jäklar och i rimlighetens namn: låt ungarna få vara ungar!

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

4 reaktioner på ”Frågan är väl egentligen: Vem vill du ha?

  1. Ping: Lite diverse | Hermeticon

  2. Ping: Och så | Zen to the Bones

  3. Ping: joo | bossesattva

  4. Ping: absolut | The Movement Grimoire

Kommentera artikeln

