Fossil av ödla på Mars!!!!

Jötapetter! Jag höll på att kissa i brallan av spänning när jag spanade in min favoritshow på radio Coast to Coast AM och finner en artikel som hävdar att man funnit fossil av en ödla på den ”döda” planeten Mars! Titta på videon och bedöm själv om det ligger något i påståendet:

Personligen är jag långt ifrån övertygad. Jag är trots allt skapad med en god portion skepsis och kritiskt tänkande. Samtidigt har jag ett väl utvecklat sinne för ”poetisk logik” och kan med lätthet föreställa mig hela ekosystem på främmande planeter. Äventyraren i mig hoppas att vi får uppleva mötet med andra civilisationer och utomjordiska kulturer och ekosystem en dag. Hoppas då att vi kan hantera det bättre än möten med andra kulturer från vår egen planet.

Filmen ovan gav mig dock uppslaget att avhandla en annan typ av fossiliserade skräcködlor. I Frankrike förbereds ett lagförslag gällande prostitution. Lagen kommer vara lik den Svenska modellen där det innebär att det är olagligt att köpa sex men inte att sälja det. Som svar på detta initiativ har en grupp skräcködlor startat kampanjen ”Rör inte min Hora”. Dessa herrar med höga samhällsbefattningar tycker det är fel att bötesbelägga torskarna och undertecknar sitt manifest med ”De 343 snuskgrisarnas (salauds) manifest”.

Detta har väckt ont blod bland feminister och liknande förkämpar för förnuft och heder, eftersom det syftar på ett annat berömt upprop som undertecknades av ”343 (salopes) slampor” 1971.

Liket rör på sig. Patriarkatet, detta åderförkalkade fossil som fortfarande rycker till ibland, vill bara få ligga lite. Vill bara få njuta av lite färskt och ungt kött ibland. Vill bara få glömma bort för ett ögonblick att nya tider står för dörren. Jag hoppas att detta fossil snart får sjunka ner, i allt sitt vidunderliga majestät, i glömskans gyttja och stanna där för alltid.

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

2 reaktioner på ”Fossil av ödla på Mars!!!!

Kommentera artikeln

