Trossamfund tvingar sig in i ditt hem

Jag sitter och smuttar på en kopp kaffe, spejar ut över ett gråtrist Göteborg och blir plötsligt häpen och förfärad. Organisationen Agape planerar att skicka ut en Jesusfilm till alla familjer som har barn mellan 6 och 10 år. De verkar tycka att alla barn ska höra evangeliet, oavsett om föräldrarna vill det eller ej. Jag har ingenting emot religion per se. Jag tycker det är underbart om människor kan hitta lite tröst i vardagen men att tvinga sig på människor i deras hem? Där går en gräns tycker jag. Som den vän av ordning jag är kontaktar jag organisationen och frågar om det är möjligt att avböja:

Skärmavbild 2013-10-23 kl. 11.52.08

Jag avvaktar organisationens svar.

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

Kommentera artikeln

