Rösta i Kyrkovalet för fan!

Men nu brinner det i knutarna!
Imorron är det val i Svenska kyrkan. Alla 16 åringar (och uppåt) som är medlemmar i Svenska kyrkan kan bruka sin ”gudagivna” rätt att rösta till kyrkofullmäktige, stiftsfullmäktige och kyrkomötet. Jag är inte kristen, jag tror inte att Jesus var Guds enfödda son, jag tror inte att doppet i dopets magiska vatten kan skölja bort mina synder. Däremot tror jag på att alla människor ska ha rätt till sin egen tro, jag tror på att Kyrkan kan vara en uppkäftig och organiserad kraft att räkna med i kampen för mänskliga rättigheter och jag tycker att Svenska kyrkan gör ett gott arbete i sin strävan att vara en öppen och välkomnande kyrka.

Imorron är det kyrkoval och jag ska stå först i kön. Mörka makter (nej inte Djävulen och hans fallna änglar) står för porten och söker legitimitet för sin politik. Mörka krafter letar med snokande tentakler efter grogrund/ fäste för att kunna slå ner rötterna och spränga sönder inifrån. Dessa krafter måste vi blockera! Sverigedemokraterna går framåt. Sverigedemokraterna vill skilja vän från vän, dig från mig och införa ett laglöshetens samhälle där den starke vinner och den svage dukar under. Detta är någonting vi ser hända runt om i  Europa och i övriga Världen. Det är dags att vi spjärnar emot och kock-blockar Jimmie Åkesson från att lyckas göra Sverige mörkt, kallt och hårt. Så rösta i Kyrkovalet imorgon. Rösta bort dummingarna! Gör det bara!
Frej von Fräähsen

2 reaktioner på ”Rösta i Kyrkovalet för fan!

Kommentera artikeln

