Frej von Fräähsen gör sig fin

Dagen F (som i frimurare) inföll idag. Jag drog på mig festblåsan och drog till stipendieutdelning hos frimurarna. Det var med något skakiga ben jag entrade frimurarhuset i Göteborg. Kavajen var karamellrosa, flugan stramt nyknuten och brallsen var marinblå och lite blanka. Jag kände mig halvt uppklädd och halvt utklädd och tänkte att här var nog en samling stränga farbröder i mörka kostymer som skulle rynka pannan och ha synpunkter på dagens klädval. Och ja, det hade de!

Jag hann knappt komma innanför dörren förrän en gubbe med rosiga kinder skakade hand med fast handslag och gratulerade mig till ”dagens skarpaste utstyrsel”. Jag drog en lättnadens suck. Slappnade av och hade en av de trevligaste och godaste luncher jag gästat på länge. Det är väl underbart när fördomar visar sig vara helt ogrundade?

Frejsan frimurareMed kavajen käckt på svaj och 10 000 pix rikare. Jo jag tackar!
Frej von Fräähsen

6 reaktioner på ”Frej von Fräähsen gör sig fin

  1. Det finns hopp för ”gubbarna” – de blir frimodigare inom Frimurarna…. bl.a på grund av att de får möta sådana stiliga personligheter som dig! Som också klär dig med färg och god smak, snyggt!

  2. Ping: Porsche | The Movement Grimoire

  3. Ping: Nåt | bossesattva

Kommentera artikeln

