Ett gapande svart hål av idioti och okunnighet

Det är sällan jag kallar en annan människa för idiot. Jag kan tänka det, ja till och med på daglig basis, men att säga det rakt ut och att intensivt mena varje  bokstav tillhör inte mitt vanliga beteende. Jag gillar människor lite för mycket. Jag har lite för mycket förståelse för att andra har haft ett tufft liv och kanske rentav blivit illa behandlade själva. Jag har dock INGEN förståelse för att dessa människor själva beter sig som kompletta as och gör andra människor illa.

Christer Åberg är en sådan människa.
Det är gräsligt av mig jag vet, och jag biter mig själv i tungan när jag skriver detta, men Christer är en av de mest infama, idiotiska, okunniga och elaka människor som över huvud taget tänkas kan. Jag har länge tyckt synd om Christer på grund av hans personliga historia av tuff barndom och förluster i familjen. Jag har tänkt att det finns en orsak till att han gör som han gör. Nu vet jag att det är sant. Han gör sin grej eftersom han är en idiot. Rätt och slätt. Utan krusiduller. En tvättäkta jubelfåne.

Herr Åberg avskyr muslimer och homosexuella och han drar sig inte för att bedra sina egna principer för att bedriva sitt privata lilla Jihad gentemot de människor han inte tycker passar in. Han är lögnaktig och skurkaktig i sitt förtal och han tolkar alltid andra människors motiv i mörkaste beckmörkt. För de som inte har tagit emot Jesus är ju onda rakt igenom och förtjänar ingen kärlek eller förståelse. Just kärleken är en av de saker Christer förvägrar homosexuella i sin iver att omänskligförklara dem. De är ju bara offer för råa djuriska lustar och helt oförmögna att känna kärlek.

Christer uttalar sig gärna om ett och annat i världen. Fast Christers analys är ofta precis så djuplodande som man kan förvänta sig av ett praktpucko: Den når några mikrometer ner under ytan. I Hans föreställningsvärld är de Kristna förföljda på alla fronter. Dessa goda och ädla individer vars själva essens, genom frälsningen, är vit som nyfallen snö är oskyldiga offer för en satanisk omvärld. Att Christer bidrar till lidande för andra människor är ju bara ren och skär människokärlek från hans sida. Menar han själv.

Låt oss titta på några av de senaste artiklarna i Christers menageri:

Homopropagandan i Västvärlden: ”Världen är så fruktansvärt fixerad vid homosexualitet. Dagligen skrivs det om detta” – Christer själv ägnar ungefär en tredjedel av sina inlägg om homosexualitet så man kan ju undra vem som är fixerad… Om det hjärtat är fullt av talar munnen, brukar det ju heta. Vidare hävdar Christer att Rysslands kontroversiella ”Anti-Gay” lag inte är några problem alls. Den handlar ju inte ens om vuxna utan är till för att skydda barnen. Att detta leder till att HBTQ-personer osynliggörs, får sparken från sina jobb, får stryk (eller rentav mördas) och riskerar att fråntas sina egna barn talar Christer väldigt tyst om. Den informationen är det bäst att utelämna om man ska få sympatier för sin sak.

Nej HBTQ-personer far inte illa under de nya lagarna. Detta berör ju bara barnen. Lösningen är enkel, för att permanent ta bort hotet om att ungarna ska få höra att det existerar homosexuella så dödar vi dom allihopa. Så enkelt. Så genialt:
Unknown
3849D0B8-103D-4568-9CAF-A725E09806E8_mw1024_mh1024_s
occupy-anti-gay-group-russia-3
Unknown anti-gay activist hits Russia's
Russia-Putin-antigay-violence
0000e080_medium
B30537DC-91A4-4FC3-80C5-A2726C090FFC_mw1024_n_s
A00E02E2-FB98-41BC-B8A3-8333669531A7_mw1024_n_s
hi-gay-russia-rtx115wc
f913b5c025e0494cb2ae518093c9f56f-5c59b325aa3b5302270f6a70670034cf
171879393-2

Yttrandefrihet och homosexuella: Christer dundrar på om att österbottniska tidningar inte tar in de homo-kritiska artiklarna men publicerar de som belyser homosexuellas rättigheter. Detta tycker Christer är ett brott mot yttrandefriheten. Men nej. Det är det ju inte. Dessa tidningar, liksom många andra, är privatägda och där publiceras det som tidningen som helhet står bakom. Privatägd media har ingen skyldighet att publicera artiklar. Den offentliga debatten får ta plats i det offentlig-ägda rummet.

Men ett av Guldkornen är ändå:
Det finns ingen humanitär kris i Gaza: ” [det] finns ingen humanitär kris i Gaza. Många Gazabor har pengar, mat och även lyx som stora delar av världen går utan.” Detta komplett med en liten exposé av bilder av godis, kebab och beach volley är Christers ”bevis” för att de onda palestinierna bara försöker ge Israel dålig PR.

Christer, Christer, Christer. Som jag älskat att avsky dina åsikter. Som jag hajjat till av förvåning över att en människa kan göra så många slarviga och ohederliga intellektuella finter. Som jag ändå har känt sympati för dig och din livshistoria. Allt detta är nu förbi. Jag gör slut med min bild av dig som ett offer. Jag dumpar idén att du egentligen menar väl. Du är ett as utan dess like och du bidrar aktivt med ondska och elände här i världen. Du vill ”vinna själar åt Jesus” men ditt ohederliga sätt är en ren förolämpning för ett normalutvecklat intellekt. Det är inte ens ironiskt menat när jag säger detta: Dra åt helvete!

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

En reaktion på ”Ett gapande svart hål av idioti och okunnighet

  1. Ont skall med ont fördrivas! Tack för att du ger den sjukt onda Christer, (som tror sig predika Jesusbudskap, men som tydligen inte begriper att han i själva verket predikar djävulens budskap), en rejäl smocka. Han behöver mer och jag vill gärna se honom golvad!

Kommentera artikeln

