Prinsesspartiet ställer Beatrice Ask mot väggen

Jag drog till Värmland och talade på Värmland Pride. Därefter passade jag på att ägna mig åt två veckors kontemplation i ensamhet och tystnad i sommarstugan. Det var underbart, det var tyst, det var rofyllt, det var fint väder men nu är det dags att packa ner serafimerorden i väskan och åka hem igen. Jag noterar att världen blivit lite galnare än den var innan jag åkte. I Ryssland är det fortfarande olagligt att vara gay, marknadskrafterna får fortsätta att löpa amok utan att våra politkiker gör ett smack för att skydda medborgarna från de värsta skadeverkningarna. Jag läser också att SJ’s vd Jan Sundling får behålla pengarna som han, trots att reglerna förbjuder det, har mottagit. ”Man kan inte kräva tillbaka pengarna” är den juridiska bedömningen.

Prinsesspartiets bedömning är att man inte bara kan, man MÅSTE, kräva tillbaka pengarna ögonblickligen. Om en person som inte tillhör den styrande klassen i Sverige får en felaktig utbetalning så är det inte snack om saken. Så se nu till att hosta upp dina dollars Jan Sundling annars är förtroendet för dig och för regeringen för evigt förverkat!
Jag skickar ett meddelande till justitieminister Beatrice Ask och kräver en förklaring samt handlingsplan för hur dessa pengar ska återbetalas till folket:

Skärmavbild 2013-07-25 kl. 11.07.30

Naturligtvis kräver vi svar även av SJ:
Skärmavbild 2013-07-25 kl. 11.20.20

Frej von Fräähsen

2 reaktioner på ”Prinsesspartiet ställer Beatrice Ask mot väggen

Kommentera artikeln

