Fasta, Fancy och Vattensvin

Söndagen trillar in genom persiennerna och jag svingar benen över sängkanten för att möta en härligt frisk och gråkall sommardag. Idag är det jag som har städtjänsten hemma i våningen och sådant brukar man ju vilja skjuta på framtiden så länge som möjligt. Istället för att köra igång med disktrasan och städhandskarna sitter jag nu och dagdrömmer om att skaffa ett ulligt och bulligt husdjur. Alla bloggare ska ha minst en hund, helst av exotiskt (eller i alla fall väldigt bedårande) slag, som ska paraderas offentligt så fort tillfälle bjuds men jag tänkte gå lite längre i jakten på den perfekta animaliska accessoaren. Prinsesspartiet halar ridån och tutar i trumpeten, låt mig presentera herr Kapybara:

Kapybara

Kapybaran (eller vattensvinet som den också kallas) är då en gnagare från Sydamerika, ungefär lika stor som en hund fast åtskilliga gånger mer oemotståndlig! Den lille gynnaren kan växa sig upp emot 130 cm från nosen till svansstumpen och kan väga så mycket som 60 kilo. Ja vad säger ni, man måste väl dö en smula av sockerchock när man ser den?

Just sockerchocken uteblir förstås idag för det är dags för veckans andra fastedag och då är det bara soppa och kaffe som gäller…
Däremot kan man lyssna på lite kalorifattig 80tals synthpop för att egga upp sig inför städningen. Prinsesspartiet bjuder på härligt androgyn underhållning från en glammigare och mer oskyldig tid:

Lady of Ice – med Fancy

Flames of Love – med Fancy

Fly Away – med Fancy

Nu: Givakt! Skyldra Diskborsten! Marsch!

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

8 reaktioner på ”Fasta, Fancy och Vattensvin

    • Jag har inte sett någon? Skriv gärna igen, kommentarsfälten är öppna så det kommer inte modereras annat än ifall spamfiltret fångat upp din kommentar. Det gör det dock bara ifall det innehåller könsord eller liknande osnygga formuleringar och jag antar att du är en dam som inte håller på med sånt? Så posta på du. Huruvida det är sanning eller inte är säkert ganska subjektivt. Jag misstänker att din sanning ligger ganska långt från min.

    • Yes! Jag kollade spamfiltret och där var kommentaren, jag plockar ut den manuellt. Jag delar inte din uppfattning alls men som sagt du har din sanning och sålänge du inte beter dig illa mot någon annan ska du ha all rätt att ha den.

      Fröken är jag dock inte, om du inte syftar på att jag är ogift. Jag är en man och ser mig som sådan och vill bli tilltalad som sådan. Tack för ordet!

Kommentera artikeln

