Bögen – den ultimata accessoaren!

Jag har varit i Värmland och myst i en internet-fri tillvaro tillsammans med La Famiglia. Vädret var härligt, nätterna ljusa och, tack vare myggnäten, kunde jag sova med öppen dörr ute i gäststugan. Jag sover alltid som bäst när det är kallt så det biter lite i kinderna.  Konstnärer har väl utvecklat en viss rustik motståndskraft mot hunger, kyla och liknande karaktärsdanande fenomen? Men nu är jag alltså åter i Göteborg och nu ska jag komma till saken:

Bögen – den ultimata accessoaren

medu_20260840_Dean Morris Cards_Mirrors_fag-hag-rainbow-flag-button-handbag-mirror

Varje morgon slänger jag på en kopp kaffe och fortsätter sedan med att inventera dagens tokigheter i media. Idag fick jag ögonen på en alldeles särskilt fet och saftig liten godbit (nej, jag såg mig inte i spegeln). Den Svenska blogg- och kändisvärlden slåss nu om det åtråvärda priset ”Årets Faghag” och några av de tävlande är Kissie, Carolina Gynning och Magdalena Graaf.

Kissie meddelar på sin blogg att hon älskar att umgås med homosexuella killar och vem kan klandra henne? Bögar är ju så FAB! Sen hör det kanske inte riktigt till saken att även bögar vaknar en måndagsmorgon med finnar, eller luktar armsvett eller tröstäter choklad och blir lite småtjocka innan de vet ordet av. Kort sagt, även bögar har en ganska icke-glamourös vardag. Men bögen, liksom kvinnor förr, blir numera ofta reducerade till en accessoar eller en funktion. På TV ska vi vara fjolliga och roliga och alltid ha det SENASTE från dyra märken. I fikarummet på jobbet ska vi vara duktiga och ha med oss sju sorters kakor och bara prata om hur fantastisk senaste föreställningen på Operan var. Hemma ska vi ha det ljust och fräscht, gärna med små pikanta inslag av gustavianskt (fast omklätt i något raffigt modernt tyg). Bögen får numera dela ”duktiga flickans” plats i vårt samhälle. Kanske är detta en strategi för att tämja och inlemma en farlig och subversiv individ i samhällsnyttan?

Oavsett vad man kan tänka om spektaklet, som alltså kommer ta plats på Café Opera ikväll, så är det ju en klar förbättring från det spott och våld och glåpord som de flesta HBTQ-personer råkar ut för någon gång i sitt liv. Så, vill DU käre läsare gå och se cirkusen ikväll? Har du lite tid att slå ihjäl så ska du absolut svischa över till Café Opera och se blogg-giganternas kamp för att ta hem Bög-haggans glittriga dildo-prydda tiara. OSA HÄR

Wham Glam, thank you Ma’am

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

Kommentera artikeln

