Hemresa och slutet för bögterapi

Vi har varit i familjens lilla retreat i Värmland och där har midsommar och Mamma firats grundligt. Magen är full för en vecka framöver och det är dags att tänka på refrängen. Så väskorna packas, mamma får en kindpuss och pappa en kram och jag sticker till storstaden med ett glatt tally ho!

Det finns många orsaker att glädjas denna dag: jag ska få pussas med min pojkvän Andreas, jag kommer ha tillgång till hela rosa garderoben och lilla yogastudion MEN gladast av allt blir jag av att läsa detta:

GAY+THERAPY.JPEG-02C20
Den Amerikanska ultrakristna rörelsen EXODUS lägger ner svärdet i kampen mot HBTQ-personer världen över. Bättre ändå, de har till och med bett om förlåtelse för de över 30 år som de förföljt och dömt ut människor till ett liv i ensamhet och olycka. Den ”Konversionsterapi” som organisationen utsatt sina homosexuella medlemmar för har ofta medfört alkoholmissbruk och även självmord. Nu har EXODUS gått ut med en ursäkt på sin hemsida och erkänner att konversionsterapi inte fungerar.

 Jag gläder mig eftersom detta betyder hopp för mänskligheten. Jag menar det bokstavligen: Detta innebär att folk håller på att bli lite mänskligare och lite hyggligare mot varandra och det andasju hopp för vår gemensamma framtid 🙂
I väntan på tåget

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

Kommentera artikeln

