Monster Safari

monster safari

Vill du vara med i ett performance-projekt i det offentliga rummet? Jag går på ett masterprogram på Scenskolan i Göteborg och söker deltagare till mitt avslutningsprojekt:

Under vecka 30 erbjuder jag möjligheten att delta i workshops och performances kring makt och normalitet i det offentliga rummet. Jag söker nu upp till nio hugade deltagare som gillar att synas men som gärna också har en åsikt om samhälle, politik och normalitet. Första delen av veckan ägnas åt introduktion och ”kreativt labb” i en studio och senare delen av veckan genomför vi performance-verket i ute i Göteborgs stadsbild.

Veckan kommer bli en kul och utmanande upplevelse som utforskar den skrattande kroppen, den gråtande kroppen och den stirrande kroppen i olika offentliga miljöer. Jag kommer presentera lite teori och vi varvar praktiskt arbete med samtal och reflektioner! Små grupper av åskådare kommer att vägledas genom staden av en ”Safari Guide”. Här och var skymtar ”monster” i stadsmiljön och åskådarna kommer inbjudas att smyga på, kika på och dokumentera monstren i deras naturliga miljö. Visst låter det kul!

Projektets upplägg:

Plats: Göteborg
Tider: vecka 30,  10:00 – 17:00
Kostnad: ingen då ”kursen” erbjuds som en del av min master-avhandling på Scenskolan

måndag 22 juli: Träff på Danscentrum väst (preliminärt) – fika + Välkomstpaket + introduktion
tisdag 23 juli: Arbete i studion, fysiskt arbete + samtal
onsdag 24 Juli: Arbete i studion, fysiskt arbete + samtal
torsdag 25 Juli: Uppvärmning i studion + ”genrep”
fredag 26 juli: Performance i det offentliga rummet
lördag 27 Juli: Performance i det offentliga rummet
söndag 28 Juli: Performance i det offentliga rummet + utvärdering

Projektet söker:
upp till nio performance-deltagare av olika åldrar, etnicitet, kön/ genus och funktion (Måste kunna delta alla dagar)
En ”Safari-guide”
Ett ”hemligt” vittne/observatör

Projektet avslutas med att jag bjuder på kalas och alla deltagare får ett arbetsintyg efter avslutad process. Dessutom kommer alla deltagare att få en signerad kopia av min Mastersavhandling.

Kontakta mig idag och berätta lite om dig själv så hör jag av mig så snart jag kan:

Kommentera artikeln

