200

Idag är det grått och kallt och regnigt i Göteborg och den här Prinsesspartisanen har ont i huvudet och är grinig. Det är fasta igen och jag gillar det inte! Alldeles särskilt hemskt känns det eftersom sista måltiden igår bestod av chokladpudding och grädde. Jag har alltså fortfarande en upplevelse av krämig söt ljuvlighet i färskt minne.

Men skam den som ger sig!

Dagens glädjeämne nummer ett: Jag har träffat den spännande koreografen Ami Skånberg Dahlstedt för fika och planering. Vi ska åka till ett symposium i Helsingfors i höst och jag ska dansa ett klassiskt Japanskt Solo där. Det blir skoj 🙂

Glädjeämne numero två är att jag har skaffat mig fler ”blogg-fiender” på nätet. Jag har tidigare refererat till den ultra-kristne hat-hetsaren Christer Åberg på apg29.nu, ja han som hatar bögar ni vet. Nu kan jag utöka min svarta lista med ännu en blogg:

Pettersons gör skillnad

Pettersons är då ett gött gäng av rasister och homofober. De hyllar på allvar 50-talet och en mer hårdnackad politik som visar ”svartingarna på porten” redan innan de hunnit komma in i landet. Åh det är så fräscht och fint och mänskligt. Man bara måste svänga in på bloggen och debattera lite med slöddret som frekventerar kommentarsfälten. Förvänta er dock inte så mycket intelligent debatt, de flesta skriver på inavlat och brutet modersmål och verkar inte helt hundra på vad de vill ha ut av livet. Den som vill slå ihjäl en förmiddag kan väl spana in freak-showen och få sig ett gott skratt i alla fall..

Glädjeämne tre:

200posts

Ja gott folk, detta är Prinsesspartiets 200:e blogg-inlägg! Jag hade tänkt fira med en prinsesstårta men dels har jag ju anti-cancerfastan att tänka på, dels kommer Prinsesspartiets födelsedag i september så jag sparar snasket till dess. Men hurra, hurra, hurra så bra! Trägen vinner, etc och så vidare 🙂 Tro nu inte att allt det roliga tar slut för att vi nått den här milstolpen! Prinsesspartiet tuffar på med ett hektiskt sommarprogram. Jag ska, bland annat,  hålla tal i samband med Prideparaden i Värmland + en massa annat trevligt. Stay tuned…

Det var allt för denna gången!

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

En reaktion på ”200

  1. Ping: Somligt | The Movement Grimoire

Kommentera artikeln

