Travel in style

Det är tisdag och dagen ska ägnas åt bokföring och styrelsemöte med Danscentrum Väst. Det kanske inte lika kul som att åka karusell men det är viktigt att sköta det praktiska och angeläget att engagera sig i styrelsearbete. Prinsesspartiet tar sig en liten jävel (en kopp starkt kaffe alltså) spottar i nävarna och kör igång för dagen.

Travel in style

Kan man ha hjärta och hjärna och ändå klä sig någorlunda vettigt? Min stora förbannelse är att jag vill världen gott SAMTIDIGT som jag själv vill kunna ha det lite gott. Hade jag valt bara en av de två så hade det varit väldigt mycket enklare men eftersom jag varken är Moder Theresa eller Carl Bildt så får jag försöka jonglera båda dessa urtyper för helgonet och svinet. Eller som Buddhisterna säger: ”I mitten går du säkrast”.

Min lösning för att känna mig lite glamourös (jag är ju fikus trots allt och då är det bara GALA som gäller) är att hitta fina saker på second hand. Det blir billigare och det är dessutom bra för miljön. Mitt senaste fynd är en kavaj från Gant den var helt ny med alla lappar kvar och med fickorna fortfarande igensydda. Eftersom jag köpte den oanvänd/begagnad så betalade jag bara en tredjedel av vad den skulle kosta om jag köpte den i butik. So yes, jag tuffar iväg till jobbet i nya fina blåsan och lägger pengarna på lite fika till mina kollegor i styrelsen istället 🙂
Snäll OCH snygg, kan det bli bättre?

large large-1

A bientôt

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

 

3 reaktioner på ”Travel in style

  1. Ping: :) | bossesattva

  2. Ping: Stjärnor :) | The Movement Grimoire

  3. Ping: Snyggt! | The Movement Grimoire

Kommentera artikeln

