Prinsesspartiets kärleksförklaring till Elisabeth Höglund

Jag vaknar. Jag är glad efter gårdagens kärleksfyrverkeri i samband med Regnbågsparaden i Göteborg. Jag startar kaffebryggaren och kollar igenom nyheterna. Sen blir jag ledsen och förbannad.

Elisabeth Höglund skriver ett öppet brev till mannen(?) som skriver hatmejl till henne och jag storknar över elakheterna som denne okände man(?) vräker ur sig. Den okända personen, som kallar sig ”J­esper Engström”,  ber Elisabeth att tyna bort i tystnad eftersom hon är ”virrig” och ”gaggig”. Hen fortsätter mejla sådant grovt hat att väluppfostrade Prinsessor knappast kan återge dem i text utan att skämmas, men framförallt utan att känna oändlig avsky och helig vrede!

Kvinnor är ”gångbara på marknaden” så länge de är unga, yppiga, pigga och fräscha. Kvinnor är gångbara på marknaden så länge de är åtråvärda och användbara som liggpartner, potentiell mor eller potentiell framtida maka. Elisabeth Höglund vågar det oerhörda när hon, som äldre kvinna, tar plats och tar sig ton. Somliga rädda små skithögar klarar inte av att se maffiga donnor som fortsätter att tycka fast de inte passar in i betraktarens snäva ramar för vad som är ”liggbart”.

Personligen tycker jag att Elisabeth är häftig, stark, snygg och smart. Hon är modig och generös som bjussar på sig själv, sina åsikter och de krigsskador hon fått här i livet. Elisabeth Höglund är helt enkelt en häftig människa som jag hoppas får hänga med många år än så att hon kan fortsätta kommentera, och bidra till, vår samtid.

Elisabeth, här är Prinsesspartiets kärleksförklaring till dig:
Du ska inte lyssna på små anonyma äckel. Skit i fega kräk som sitter och möglar i sina ensamma och bittra små liv. Du är stark och cool och kompetent. Fortsätt vara du och fortsätt göra din grej!
Kram från Prinsesspartiet

Frej von Fräähsen zu Lorenzburg

 

Kommentera artikeln

